Ezen a technológiai sikeren
felbuzdulva elkezdtek fejleszteni egy statisztikai rendszert is, amely
kiolvasta minden már lezárt állapotú fuvarlevél-rekordból a statisztikai
igényeknek megfelelő adatokat és statisztikákat készített. Ez a fejlesztés
miután bemutatásra került a következő SITA CSUM.on (Cargo Services Usergroup
Meeting), felkeltette a SITA érdeklődését, és a MALÉV történetében először- és
utoljára, a SITA szoftverfejlesztéssel bízta meg a MALÉV-et és megvásárolta az
elkészült MRS (Management Reporting System)
terméket, amelyet utána tovább adott a többi felhasználónak, míg a MALÉV ingyen
használhatta – az akkori vezetés mégis gyanakodva vizsgálta
a projectet, de sikerült több felvilágosult vezető támogatásával a projectet elfogadtatni és a MALÉV végül ki is fizette
a megállapodott díjat a CCS Hungary számára, amely sok,
stratégiai fontosságú fejlesztés finanszírozását tette lehetővé. Később a SITA
tovább fejlesztette és feltehetően kereskedelmi okokból, meglepően
bonyolult megoldással mainframe alapúvá tette az MRS-t.
A 2000-es évek elejére a
Carmen köré egy igen összetett rendszer
architektúra épült, más SITA mainframe-es rendszerekből, PC-s helyi alkalmazásokból
és egyéb rendszerekből.
A SITA Cargo rendszer a 2000-es évek közepe felé is még piacvezető termék volt, talán hátrányai éppen a sok felhasználóra és nagy múltra vezethetőek vissza. Egyre több volt a felhasználó-specifikus funkció, opció, beállítás, egyre bonyolultabb lett a rendszer, egyre nehézkesebb volt a fejlesztése, hibajavítása. A robosztus mainframe és DB2 technológia ugyan üzembiztonságot és gyorsaságot biztosított, de a PC-s szoftverekhez képest sokkal bonyolultabb és lassabb volt a fejlesztés és egy olyan kis felhasználó mint a MALÉV, egyedi igények megvalósításáról nem is álmodhatott.